|
|
|
ТЕМАТИЧНІ ПЛАНИ ДОВУЗІВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ |
Тематичні плани довузівської підготовки з математики і фізики дають оптимальний розподіл шкільної програми за темакими, який забезпечує, з одного боку, достатню глибину її опрацювання, а з іншого боку - необхідну швидкість засвоювання. По кожній темі підібрано відповідне літературне джерело (див. 5-й стовпчик плану) з вказівкою параграфа (чи пунктів параграфа), у якому викладено відповідний теоретичний матеріал чи методичні вказівки до розв'язання завдань.
У тематичному плані з математики ми обмежилися посиланнями на посібник
[1] Кругликов А.В., Плакса С.А. Пособие для довузовской подготовки по математике. – Киев: НТУУ "КПИ", 2014.
Усі завдання, номери яких вказанi в тематичному плані з математики, - це вправи з посiбника
[2] Кругликов А.В., Плакса С.А. Збiрник завдань для довузiвської пiдготовки з математики. — Київ: НТУУ "КПI", 2015.
У тематичному плані з фізики зроблено посилання на джерела з переліку літератури, розміщеному одразу за самим тематичним планом. У тих же літературних джерелах містяться і завдання тематичного плану з фізики. Наприклад, посилання [10, 1.108, 1.109, 1.112, 1.113] означає, що в літературному джерелі [10] з переліку літератури слід опрацювати завдання з номерами 1.108, 1.109, 1.112, 1.113.
По кожній темі підібрано завдання, об'єднані в три групи:
перша - типові та базові завдання (2-й стовпчик плану), друга -
завдання для повторення (3-й стовпчик плану), третя - додаткові
завдання (4-й стовпчик плану).
Типові та базові - це завдання на використання характерних
для даної теми прийомів і алгоритмів, що є основою для розв'язання
інших завдань. Учням, в першу чергу, необхідно навчитися
розв'язувати саме ці завдання. Якщо підготовка проводиться під
керівництвом викладача, задачі цієї групи можна рекомендувати для
опрацювання в аудиторії
Завдання для повторення - це завдання, розв'язання яких бажано
виконувати, не звертаючись до підручників, довідників чи
посібників, тобто "по пам'яті". Уміння розв'язувати ці завдання
свідчить про засвоєння основних понять, законів і формул,
що може бути певним критерієм оцінки учнями своїх
власних знань. Ці завдання можна рекомендувати як домашні при
роботі учнів під керівництвом викладача.
У додаткові включено різноманітні завдання (серед яких є і досить складні)
для подальшого більш
глибокого оволодіння основними законами,
удосконалення техніки розв'язання конкурсних завдань, а також для
розвитку творчих здібностей учнів. Ці завдання можна
використовувати при проведенні додаткових (факультативних) занять.
Починати роботу над кожною темою слід з повторення або вивчення
відповідного теоретичного матеріалу за допомогою літературних
джерел, рекомендованих в тематичному плані, а потім переходити до
розв'язання завдань. Робота з літературними джерелами буде більш
ефективною, якщо її результати систематично заносити в окремий
зошит.
При опрацюванні теоретичного матеріалу
варто чітко усвідомити зміст основних понять і означень.
При вивченні прикладів розв'язання завдань,
розглянутих у відповідних посібниках, слід письмово виконувати
усі проміжні перетворення. Це дозволить глибше засвоїти прочитане і закріпити
відповідні технічні навички. Дуже корисним є самостійний добір і
короткий запис по пам'яті головних висновків з вивченого.
При розв'язанні завдань з будь-якої теми можуть виникнути труднощі.
У цьому випадку ще раз вивчіть розв'язання базових і відповідних типових прикладів,
після чого знову поверніться до розв'язання завдань.
У крайньому випадку, вичерпавши усі власні можливості, зверніться за
консультацією до викладача.
Важливим етапом довузівської підготовки є систематичний контроль і
самоконтроль набутих знань, умінь і навичок. З цією метою можна
використати тренувальні тематичні тести, розміщені в інтернеті на
сайті "http://physics.kpi.ua" у розділі "Матеріали для абітурієнтів",
куди слухачі ЗФМШ отримують безкоштовний доступ.
Тематичний план довузівської підготовки з математики
|
|
Завантажити
|
|
Тематичний план довузівської підготовки з фізики
|
|
Завантажити
|
|
|